دن هاوزر با افزودن بیماری سل به داستان Red Dead Redemption 2، قصد داشت تجربهای انسانیتر و ادبیتر از مرگ و رستگاری برای آرتور مورگان خلق کند.
در میان تمام بازیهای مدرن، Red Dead Redemption 2 اثری است که نهتنها با گرافیک و روایت بینظیرش شناخته میشود، بلکه به دلیل پرداخت عمیق و انسانی به مفاهیم مرگ، گناه و رستگاری نیز متمایز است. دن هاوزر، خالق اصلی این بازی، تصمیمی جسورانه گرفت تا قهرمان داستان، آرتور مورگان، را به بیماری سل مبتلا کند؛ بیماریای که سرنوشت او را به شکلی تدریجی و دردناک رقم میزند.
برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به پلیفای سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.

هاوزر در مصاحبهای گفته است:
«با توجه به اینکه در Red Dead Redemption جان میمیرد، میخواستم در Red Dead Redemption 2 این کار را بهتر یا به شیوهای متفاوت انجام بدهم. مرگ جان نسبتاً ناگهانی است، اما اگر یک مرگ طولانی و تدریجی داشت، همیشه دوست داشتم بیماری سل دلیلش باشد. به صورت کلی بیماریها به غنای ادبی آثار کمک میکنند، زیرا مرگی تدریجی را نمایش میدهد که به مرور و با ضعیفتر شدن شخصیت داستان اتفاق میافتد. پدربزرگ من قبل از اختراع آنتیبیوتیکها واقعاً به بیماری سل مبتلا شده بود… حس میکردم این ایده جالبی است برای پرداختن به مردی که با گذشت زمان ضعیفتر میشود و تازه فانی بودن خود را میبیند.»
هاوزر با الهام از تجربهی خانوادگی خود، تلاش کرد مفهوم مرگ را نه به عنوان پایانی ناگهانی، بلکه بهعنوان فرصتی برای دگرگونی درونی شخصیت اصلی روایت کند. او با این انتخاب، آرتور مورگان را از یک قانونشکن به انسانی آگاه، متفکر و در نهایت رستگار تبدیل کرد.

در نتیجه، بیماری سل در Red Dead Redemption 2 تنها یک عنصر داستانی نیست؛ بلکه استعارهای از شکنندگی انسان، گذر زمان و جستجوی رستگاری است که به این شاهکار راکاستار عمق احساسی و فلسفی بیمانندی بخشیده است.
در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به شکست سنگین Football Manager 26 با موجی از نقدهای منفی کلیک کنید.


دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)