تیلور سوئیفت دوباره به سالنهای سینما برمیگردد. این جمله برای سینمادارها مثل جادو عمل میکند؛ همان هایی که حدود دو سال پیش رسماً تبدیل به سوئیفتی شدند. اون موقع بود که آخرین تجربه سینمایی این ستاره پاپ فیلم کنسرت Taylor Swift: The Eras Tour در سال ۲۰۲۳ همه رکوردهای باکس آفیس را جابه جا کرد و در دوران اعتصاب های همزمان هالیوود، مثل یک ناجی به داد سالن های خالی سینما ها رسید.
تیلور سوئیفت با Showgirl رکورد تازهای در باکسآفیس ثبت کرد
به گزارش پلیفای، سوئیفت قرار است دوباره با فیلمِ رویدادی جدیدش در ماه اکتبر به نام The Official Release Party of a Showgirl مخاطبان سینما را به سالن ها بکشاند. این پروژه یک فیلم سینمایی سنتی نیست، بلکه یک رویداد ۸۹ دقیقه ای است که شامل موزیک ویدئو، پشت صحنه و توضیحات اختصاصی میشود و به دوازدهمین آلبوم استودیویی او با نام The Life of a Showgirl گره خورده است. (همانند The Eras Tour، سوئیفت گفته: «رقص اختیاری است، اما شدیداً توصیه میشود!») بر اساس پیش فروش قوی بلیت ها، Showgirl در افتتاحیه بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون دلار فروش خواهد داشت. هرچند رکوردشکن نیست، اما برای نمایشی که تنها چند هفته پیش اعلام شد و هیچکس انتظارش را نداشت، رقمی عظیم محسوب میشود.

به محض اینکه اعلامیه او را دیدم، گفتم: «جا خالی کنید و فضای کافی فراهم کنید.» مردم برای او مثل دیوانه ها به سینما میآیند»، میگوید پن کچوم، مالک سینماهای Penn در پنسیلوانیا. «این روش عالی ای است برای جذب افرادی که معمولاً به سینما نمیروند.»
فیلم جدید سوئیفت آخرین کمک بزرگ به سینماهاست، که در ماه های اخیر از چند ناجی غیرمنتظره بهره مند شدهاند. سپتامبر قرار بود ماهی پر از رکود باشد، اما در عوض، ماجراجویی انیمهای Crunchyroll تحت مالکیت سونی، Demon Slayer: Infinity Castle (با افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری) و دنباله The Conjuring: Last Rites از Warner Bros (با افتتاحیه ۸۴ میلیون دلاری که رکورد فرنچایز را شکست) پیشبینی ها را پشت سر گذاشتند و گیشه های کند را احیا کردند. در کل، فروش بلیت های این ماه تقریباً با سپتامبر ۲۰۲۴ برابر است که بهتر از انتظار بوده است.
این موفقیت ها پس از موفقیت غیرمنتظره انیمیشن KPop Demon Hunters از نتفلیکس رخ داد، که ابتدا به محبوب ترین فیلم این استریمر تبدیل شد و سپس با نسخه ای قابل خواندن (sing-along) در سینماها به مدت دو روز در پایان آگوست، با افتتاحیه حدود ۱۸ میلیون دلار گیشه را فتح کرد.
اینها علاوه بر چند موفقیت پنهان فصل تابستان هستند، از جمله تریلر ماورایی زاک کریگر Weapons (با فروش کل ۲۶۳ میلیون دلار)، درام عاشقانه A24 با عنوان Materialists (با فروش کل ۱۰۳ میلیون دلار) و Final Destination: Bloodlines (با فروش کل ۳۱۳ میلیون دلار که بهترین رقم سری است).
من همیشه خوشبین بوده ام و هنوز هم هستم، ادواردو آکونا، مدیرعامل Regal میکوید: «اما این نتایج، نقطه ای روی خوشبینی من گذاشت. همه این فیلمها با بودجه متوسط هستند و قرار بود شکست بخورند، اما زنده و سرحال ظاهر شده اند و بهتر از انتظار عمل میکنند.»

تا کنون، سال ۲۰۲۵ در گیشه با نادیده گرفتن عقل متعارف تعریف شده است. ایده های اصلی یا آثار غیرآزموده، مانند تریلر خونآشامی رایان کوگلر Sinners و اقتباس از بازی ویدیویی A Minecraft Movie، موفق بودهاند، در حالی که فرنچایزها و دنباله های بزرگ، از مارول تا Mission: Impossible – The Final Reckoning و M3GAN 2.0، قابل اعتماد نبودهاند.
وقتی مردم از خستگی صحبت میکنند، من همیشه میگویم این خستگی از فیلم های متوسط است، میگوید پیتر سافرن، رئیس مشترک DC Studios و تهیهکننده Conjuring. اگر فیلمی منحصربهفرد و با معنی ارائه دهید، مردم نمیتوانند برای رفتن به سینما صبر کنند. این به آنها دلیلی میدهد تا از روی کاناپه بلند شوند.
برای مطالعه مقاله نیکول کیدمن پس از 19 سال از همسرش جدا میشود کلیک کنید.
در حالی که مخاطبان به آثار جدید روی خوش نشان داده اند، همه فیلم های تازه موفق نبوده اند. در ماه مارس، Mickey 17 از بونگ جون هو شکست خورد، و اخیراً هم فیلم ورزشی Him ساخته جردن پیل و درام عاشقانه وسیع سونی، A Big Bold Beautiful Journey با حضور مارگو رابی و کالین فارل، موفق نبودند. فروش ناامیدکننده Him و A Big Bold Beautiful Journey چندان تعجبآور نبود؛ این فیلم ها با نقدهای بسیار ضعیف مواجه بودند.
آکونا معتقد است دلیل دیگری هم برای پایین بودن حضور مخاطب وجود دارد. در یک نظرسنجی اخیر توسط Regal، تماشاگران نبود آگاهی را بهعنوان اصلیترین دلیل خود برای غیبت در یک فیلم خاص اعلام کردند.
وقتی فیلمها موفق نمیشوند، لزوماً به این دلیل نیست که بد هستند»، آکونا میگوید. «احتمالاً به این دلیل است که مردم حتی از وجود این فیلمها خبر نداشتند.


دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)