آلبوم موسیقی جدید بنام «زندگیِ یک شوگرل» از تیلور سوئیفت حالا رسماً مدعی بزرگترین آمار هفته اول برای یک آلبوم است. بیلبورد روز چهارشنبه گزارش داد این آلبوم در پنج روز نخست انتشار از ۳٫۵ میلیون «واحد معادل آلبوم» عبور کرده که مجموع فروش و استریم را شامل میشود.
این رکورد، رکورد قبلی ادل با آلبوم «25» را میشکند؛ آلبومی که در جدول دسامبر ۲۰۱۵ با ۳٫۴۸۲ میلیون واحد کارش را آغاز کرده بود، مرزی که نزدیک به یک دهه دست نخورده مانده بود.

به گزارش پلیفای، سوئیفت در پنج روز رکورد را شکست؛ یعنی با دو روز باقیمانده از هفته جدول، رقم او باز هم بالاتر خواهد رفت. رکورد «فروش واقعی آلبوم»، بدون احتساب استریم یا دیگر شیوه های مصرف، هنوز دست ادل است؛ البته احتمالاً نه برای مدت خیلی طولانی. بیلبورد گزارش داد فروش نسخه کامل «شوگرل» تا پایان روز پنجم به ۳٫۲ میلیون رسیده که فقط اندکی کمتر از ۳٫۳۷۸ میلیون نسخه ای است که «۲۵» در هفته نخست ۲۰۱۵ فروخت. (برای هر دو آلبوم، فروش مستقیم بخش عمده مجموع «واحدهای معادل آلبوم» را تشکیل میدهد.)
ممکن است فروش سوئیفت بهواسطه پیش خریدهایی که در روز نخست انتشار به صورت رسمی محاسبه شدند، در ابتدا جهش یافته باشد. بااینحال او در ادامه هفته فروش هم نگذاشته این روند افت کند. او طی هفته چند نسخه متفاوت CD یا دیجیتال با ترک های اضافه آکوستیک عرضه کرده که آخرین آنها نسخه اختصاص دانلودی بود که به مدت ۲۴ ساعت فقط در فروشگاه اینترنتی اش فروخته شد.

در حالت عادی، لومنیت در میانه هفته آمار مجموع فروش آلبوم ها را منتشر نمیکند و ارقام رسمی به روز شده تا هر یکشنبه، هم زمان با اعلام فهرست ۱۰ آلبوم برتر بیلبورد ۲۰۰ و اعداد مربوط به واحدها، منتشر نمیشود. اما علاقه گسترده به رکوردهایی که در آستانه شکستن هستند، باعث شده اینبار شرکت داده های چارت گزارش ها را با تناوب بیشتری منتشر کند.
برای مطالعه فیلم جدید مارتین اسکورسیزی با بازی دیکاپریو و جنیفر لارنس کلیک کنید.
سوئیفت بیتردید از رکورد قبلی خودش در «واحدهای معادل آلبوم» طی یک هفته عبور کرده است. بهترین شروع او تا امروز ۲٫۶۱ میلیون برای «The Tortured Poets Department» در سال گذشته بود که حالا تنها در پنج روز، با اختلاف ۶۰۰ هزار واحد از آن گذشته است.

برخی پیش بینی کنندگان میپرسند آیا «Showgirl» تا پایان هفته جدول میتواند حتی به رقم جسورانه ۴ میلیون برسد؛ اما حتی رقمی در بازه «سه میلیون بالایی» (نزدیک چهار) هم معیاری تازه به حساب میآید، معیاری که پیش از جهش سوئیفت با تور Eras کمتر کسی آن را ممکن میدانست.
این ارقام «تمام دوره» مصرف آلبوم را از زمان آغاز ثبت دادهه ای مدرن در سال ۱۹۹۱ میشمارند؛ وقتی ساونداسکن شروع به ارائه آمارهای هفتگی قابل اعتماد کرد، چیزی که در دهه های پیش وجود نداشت. لومنیت جانشین ساونداسکن است.
صدرنشینی ای که سوئیفت بهزودی با «زندگیِ یک شوگرل» ثبت میکند، بلافاصله پس از شماره یک گیشه آمریکا برای «Taylor Swift: The Official Release Party of a Showgirl» میآید؛ اثری که در اکران محدود سه روزه اش، با قیمت یکنواخت ۱۲ دلار برای بلیت، ۳۳ میلیون دلار فروخت.


دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)