Muse AI؛ آغاز عصری جدید در گیمینگ
مایکروسافت با رونمایی از مدل Muse AI در اوایل سال جاری، رسماً آغاز عصر جدیدی از تلفیق هوش مصنوعی و بازی های ویدیویی را اعلام کرد. Muse، که ابتدا پروژه ای تحقیقاتی به نظر می رسید، اکنون در قالب یک دموی فنی از بازی کلاسیک Quake II، به مرحله اجرا رسیده و برای کاربران Copilot قابل تجربه است. این اقدام، بخشی از تلاش مایکروسافت برای توسعه قابلیت های Copilot در دنیای بازی های ویدیویی به شمار می رود.
تجربه ای ابتدایی اما هیجان انگیز
دموی Muse شامل نسخه ای بازسازی شده از Quake II است که به صورت مستقیم در مرورگر اجرا می شود. با این حال، باید توجه داشت که این نسخه بسیار ابتدایی است؛ دشمنان و تعاملات ساده شده اند و مایکروسافت مدت زمانی محدود برای تجربه این دمو در نظر گرفته است.
نرخ فریم و وضوح تصویر در این نسخه نسبت به نسخه ی نمایشی اولیه بهبود یافته و به ۶۴۰×۳۶۰ پیکسل با نرخ فریم قابل بازی رسیده است. این پیشرفت نسبت به نمایش اولیه Muse که تنها وضوح ۱۸۰×۳۰۰ با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه داشت، نشان دهنده ی پیشرفت سریع این فناوری است.
آینده ای که مایکروسافت ترسیم می کند
فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، در مصاحبه ای در فوریه اعلام کرده بود که میتوان دنیایی را تصور کرد که در آن مدل های هوش مصنوعی قادر به یادگیری گیم پلی از داده ها و ویدیوها باشند و بازی های قدیمی را بدون نیاز به موتورهای اصلی به سخت افزارهای مدرن منتقل کنند.
این چشم انداز نه تنها به حفظ آثار کلاسیک کمک می کند، بلکه فرصت های بی پایانی برای بازسازی و حتی بهبود تجربه های قدیمی بر بستر پلتفرم های جدید ایجاد خواهد کرد.
در اینجا از شما عزیزان خواهشمندیم تا برای دسترسی به دنیایی از مقالات بر روی پلیفای کلیک کنید
Muse؛ ابزار توسعه و فراتر از آن
مایکروسافت همچنان Muse را به عنوان ابزاری برای کمک به توسعه دهندگان بازی ها در مرحله نمونه سازی اولیه معرفی می کند. این مدل می تواند روند آزمایش ایده ها و پیاده سازی گیم پلی های ابتدایی را تسریع کند، بدون آنکه نیاز به صرف هزینه های سنگین برای توسعه اولیه وجود داشته باشد.
علاوه بر این، شواهد حاکی از آن است که مایکروسافت برنامه دارد Muse را نه فقط برای بازی هایی مثل Bleeding Edge بلکه برای بازی های بیشتری آموزش دهد و تجربه های کوتاه و تعاملی متنوعی را از طریق Copilot Labs ارائه کند.
Copilot Vision؛ مربی هوشمند آینده
مایکروسافت همچنین در حال توسعه قابلیتی تحت عنوان Copilot Vision است که هدف آن تبدیل Copilot به یک مربی هوشمند در بازی هاست. این سیستم می تواند فعالیت های کاربر در بازی را تحلیل کرده و در حین بازی، نکات و راهنمایی های مفیدی ارائه دهد. این ویژگی به زودی برای کاربران Windows Insiders قابل دسترس خواهد بود و می تواند به طرز چشمگیری تجربه ی یادگیری و پیشرفت در بازی ها را تغییر دهد.
کلام آخر
دموی Muse AI از Quake II، هرچند ابتدایی، نگاهی اجمالی به آیندهی شگفت انگیز بازی های ویدیویی است؛ آیندهای که در آن هوش مصنوعی نه تنها تجربههای کلاسیک را حفظ می کند بلکه مسیر توسعه، آموزش و تجربه ی بازی ها را نیز متحول خواهد کرد.
مایکروسافت با پروژه Muse گام بلندی به سوی تحقق این چشم انداز برداشته است، و به نظر می رسد که این تازه آغاز راه باشد.
در نهایت از شما عزیزان دعوت میکنیم تا برای مطالعه مقاله همه اطلاعات مربوط به لپ تاپ جدید TUF Gaming A14 کلیک کنید



