راکستار با تجربه ساخت GTA و Red Dead میتواند آیندهای تازه با ورود به ژانر فانتزی رقم بزند. اما آیا زمان آن برای چنین جهشی رسیده است؟
راکستار گیمز سالهاست که بهعنوان یکی از پیشروترین استودیوهای بازیسازی جهان شناخته میشود. عناوینی مانند GTA و Red Dead Redemption نهتنها صنعت سرگرمی را دگرگون کردهاند، بلکه استانداردی تازه برای بازیهای جهانباز به وجود آوردهاند. با این حال، یک پرسش اساسی سالهاست ذهن علاقهمندان را مشغول کرده: آیا زمان آن رسیده که راکستار از قالب همیشگی خود فاصله گرفته و به سراغ ساخت یک بازی فانتزی برود؟
برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به پلیفای سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.

نگاهی به تاریخچه راکستار نشان میدهد که این استودیو همیشه در بستر داستانهای واقعگرایانه و اغلب جنایی فعالیت کرده است. از فضای شهری و مدرن GTA گرفته تا غرب وحشی Red Dead، یا حتی محیط مدرسهای Bully، همگی در چهارچوبی نسبتاً مشابه طراحی شدهاند. تنها استثنای جدی شاید بسته الحاقی Undead Nightmare برای Red Dead Redemption باشد که به سراغ دنیای زامبیها رفت. این موضوع ثابت میکند که راکستار توانایی تجربهگرایی در زمینههای متفاوت را دارد.
ساخت یک بازی فانتزی، بدون شک چالشها و تغییرات بزرگی برای این شرکت به همراه خواهد داشت. تصور کنید بهجای ماشین یا اسب، بازیکن بتواند سوار اژدها شود؛ بهجای سرقت از بانک، به دنبال یک شیء جادویی ارزشمند برود یا به جای اسلحه، از وردهای جادویی برای مبارزه استفاده کند. این تغییرات به معنای بازتعریف کامل هویت یک بازی راکستاری در فضای فانتزی خواهد بود.

اما در عین حال، این مسیر فرصتی بینظیر نیز ایجاد میکند. راکستار نشان داده که میتواند هر سبک و فضایی را به تجربهای منحصربهفرد و متفاوت تبدیل کند. اگر این شرکت تصمیم بگیرد دنیای فانتزی خود را خلق کند، لزوماً مجبور نیست مسیر تکراری دیگر استودیوها را دنبال کند. آنها میتوانند اثری بسازند که هم عمق روایی عناوینی مثل The Witcher را داشته باشد و هم مقیاس و جزئیات عظیم یک دنیای جهانباز مشابه آثار قبلیشان را ارائه دهد.
چنین عنوانی حتی میتواند در دنیایی کلاسیک شبیه به «ارباب حلقهها» جریان داشته باشد، یا مثل «بازی تاجوتخت» خشن و بیرحم طراحی شود. همچنین راکستار میتواند با الهام از فرهنگها و تاریخ واقعی، ترکیبی منحصربهفرد از فانتزی و واقعگرایی ارائه کند.
در نهایت، کمتر کسی میتواند منکر جذابیت چنین ایدهای باشد. تجربه و توانایی فنی و روایی راکستار به آنها اجازه میدهد یک بازی فانتزی در سطحی بیرقیب خلق کنند. شاید اکنون، با نزدیکشدن به عرضه GTA 6، بهترین زمان برای تفکر درباره آیندهای متفاوت باشد؛ آیندهای که در آن راکستار نهتنها استاد دنیای جنایی، بلکه خالق یکی از بزرگترین جهانهای فانتزی صنعت گیم نیز خواهد بود.
در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به بلیزارد از سرور غیر رسمی Turtle WoW شکایت کرد کلیک کنید.


دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)