فراری SC40: نسخه ویژه یادبودی از F40 رونمایی شد

فراری SC40: نسخه ویژه یادبودی از F40 رونمایی شد

فراری SC40 یک 296 GTB استاندارد را گرفته و آن را به سبک سوپرکار کلاسیک F40 از اواخر دهه ۱۹۸۰ بازآفرینی کرده است.

F40 امسال ۳۸ ساله می‌شود و یکی از مشتریان فراری، نسخه‌ای مدرن بر اساس 296 GTB امروزی را سفارش داده است.

این خودرو با نام SC40 شناخته می‌شود، هم به دلیل الهام از F40 و هم تحت هدایت مرکز طراحی فراری (Ferrari Styling Centre). خودروی رونمایی‌شده احتمالاً هم‌اکنون در اختیار مالک است، اما یک نمونه طراحی آن در موزه شرکت در مارانلو به نمایش گذاشته خواهد شد.

برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به پلیفای سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.

فراری SC40: نسخه ویژه یادبودی از F40 رونمایی شد

برخی نشانه‌ها از منشأ SC40 مشخص است، به ویژه شیشه‌ها، آینه‌ها و چراغ‌های عقب که بسیار شبیه یا مستقیماً از 296 GTB گرفته شده‌اند.
با این حال، باقی بدنه خودرو کاملاً سفارشی است. در جلو چراغ‌های مربعی شکلی دارد که به پایین و دریچه هوای باریک جلو متصل می‌شوند. متأسفانه قوانین ایمنی مدرن امکان استفاده از چراغ‌های پاپ‌آپ را غیرممکن کرده‌اند.

از جلوپنجره و گلگیرها گرفته تا دریچه هوای جانبی و کانال‌های عقب، خطوط منحنی 296 صاف و زاویه‌دار شده‌اند تا ویژگی‌های مدرن خودرو با ظاهر دهه ۸۰ F40 هماهنگ شود.

در عقب، کاور موتور به صورت یکپارچه (clamshell) طراحی شده است و شامل باله عقب ثابت و پوشش مشکی لکسان روی موتور V6 است. باله SC40 برجسته است، اما به ارتفاع F40 نمی‌رسد.

به گزارش carexpert این خودرو روی رینگ‌های ۲۰ اینچی پنج‌شاخه سفارشی قرار دارد که با تایرهای Michelin اندازه 245/35 در جلو و 305/35 در عقب پوشانده شده‌اند.

مانند بسیاری از سفارش‌های یکتای دیگر، فضای داخلی SC40 بیشتر شبیه خودرو اهداکننده (296 GTB) است تا ظاهر خارجی. روکش صندلی‌ها ترکیبی از جیر مصنوعی خاکستری و پارچه قرمز ژاکارد است و لوگوی SC40 روی داشبورد و صندلی‌ها دیده می‌شود.

با اشاره به استفاده گسترده F40 از Kevlar، مواد کربن-کوایلر به کف پا، کف‌پوش‌ها، داشبورد، محفظه موتور و صندوق عقب SC40 اضافه شده است.

در زیر بدنه، SC40 همان 296 GTB است، شامل پیشرانه هیبریدی قابل شارژ. پشت سلول سرنشینان، یک موتور V6 3.0 لیتری توئین توربو با قدرت 488 کیلووات و گشتاور 740 نیوتن‌متر قرار دارد که به یک گیربکس دوکلاچه هشت‌سرعته خودکار متصل است و یک موتور الکتریکی 122 کیلووات و 315 نیوتن‌متر نیز آن را همراهی می‌کند.

فراری SC40: نسخه ویژه یادبودی از F40 رونمایی شد

قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و مجموع خروجی سیستم 610 کیلووات است. فراری اعلام کرده SC40 مانند 296 GTB، می‌تواند از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 2.9 ثانیه طی کند، به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در 7.3 ثانیه برسد و به بیش از 330 کیلومتر بر ساعت سرعت نهایی دست یابد.

برای مقایسه، F40 دارای موتور V8 3.0 لیتری توئین توربو با قدرت 352 کیلووات و گشتاور 577 نیوتن‌متر بود که نیرو را از طریق گیربکس دستی پنج سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 4.1 ثانیه بود و سرعت نهایی به 324 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.

در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به  مرسدس‌بنز با Vision Iconic، نماد کلاسیک خود را برای دوران برقی دوباره اختراع کرد کلیک کنید.

مقالات مرتبط

افزایش افسردگی در ایران؛ نرخ دوبرابر میانگین جهانی

گزارش شرق نشان می‌دهد حدود ۱۲ میلیون ایرانی، یعنی ۱۳ درصد جمعیت،…

موج انتقاد از اپلیکیشن 2wai برای ساخت آواتار درگذشتگان

اپلیکیشن 2wai با امکان ساخت آواتار سه‌بعدی از افراد متوفی، موجی از…

HyperOS 4؛ وقتی گوشی‌های شیائومی به کنسول بازی تبدیل می‌شوند

اندروید ۱۷ با کنترلر مجازی، ریمپ سیستمی دکمه‌ها و پشتیبانی پیشرفته از…

دیدگاهتان را بنویسید