این قابلیت جدید که بهصورت اختیاری (Opt-in) فعال میشود، به متا اجازه میدهد از عکسها و ویدیوهای داخل گالری گوشی شما برای بهبود پیشنهادات خود استفاده کند — نه از محتوایی که قبلاً در فیسبوک آپلود کردهاید.
به گزارش The Verge متا میگوید هدف این ویژگی کمک به کاربران برای پیدا کردن عکسها و ویدیوهای “ارزش اشتراکگذاری” است؛ همانهایی که در بین اسکرینشاتها، رسیدها و عکسهای تصادفی گم شدهاند. اگر کاربر موافقت کند، هوش مصنوعی متا گالری شما را مرور میکند، نسخههایی از تصاویر را به فضای ابری متا آپلود میکند و از میان آنها عکسهای جالب یا مناسب اشتراکگذاری را پیشنهاد میدهد. سپس شما میتوانید آن پیشنهادها را ذخیره یا به اشتراک بگذارید.
برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به پلیفای سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.
آیا متا از عکسهای شخصی برای آموزش هوش مصنوعی استفاده میکند؟
در نسخه آزمایشی این قابلیت که در ژوئن معرفی شد، متا گفته بود که عکسهای خصوصی برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی استفاده نمیشوند — اما این احتمال را برای آینده رد نکرده بود.
حالا، در اعلامیه جدید، شرکت توضیح داده:
«ما از رسانههای موجود در گالری شما برای بهبود هوش مصنوعی متا استفاده نمیکنیم، مگر اینکه شما آن رسانه را با ابزارهای هوش مصنوعی ما ویرایش یا منتشر کنید.»
به گفتهی سخنگوی متا، ماری ملگیزو (Mari Melguizo):
«عکسها و ویدیوهایی که برای پیشنهاددهی به فضای ابری آپلود میشوند، برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نمیشوند. تنها اگر کاربر آن پیشنهادها را ویرایش کند یا در فیسبوک منتشر نماید، ممکن است برای بهبود هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرند.»
بهعبارت دیگر، متا به گالری شما دسترسی پیدا میکند و عکسها را در فضای ابری خود ذخیره میکند، اما تنها در صورت تعامل شما با ابزارهای ویرایش یا اشتراکگذاری، از آنها برای آموزش استفاده میشود — فعلاً.
جزئیات فنی و نگرانیهای حفظ حریم خصوصی
این ویژگی اعلام کرده که «بهصورت مداوم» از گالری گوشی شما رسانههایی را انتخاب و به فضای ابری متا آپلود میکند.
در ماه ژوئن، متا گفته بود که ممکن است برخی از دادهها را برای بیش از ۳۰ روز نگه دارد.
با این حال، شرکت تأکید کرده که این دادهها برای هدفگذاری تبلیغاتی (ad targeting) استفاده نمیشوند.
جالب است بدانید متا سال گذشته تأیید کرد که از تمام عکسها و متنهای عمومی منتشرشده در فیسبوک و اینستاگرام از سال ۲۰۰۷ تا کنون برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود استفاده کرده است.
در بلاگ امروز فیسبوک، آمده که کاربران با پیامی روبهرو میشوند که میپرسد آیا مایلاند اجازه دهند «پردازش ابری برای ایجاد ایدههای خلاقانه از گالری شما» انجام شود یا نه.
اما هنوز مشخص نیست که آیا در این پیام، هشدار واضحی درباره احتمال استفاده از عکسها برای آموزش هوش مصنوعی داده میشود یا خیر.
به گفتهی شرکت، هدف اصلی این قابلیت، کمک به کاربرانی است که عکسهای زیادی میگیرند اما وقت یا مهارت لازم برای ویرایش و خلق تصاویر خاص ندارند.
فیسبوک اعلام کرده این ویژگی در ماههای آینده برای کاربران آمریکایی و کانادایی منتشر خواهد شد.
در انتها از شما عزیزان دعوت میشود که برای مطالعه مقاله مربوط به اوپنایآی انتشار دیپفیکهای MLK را در Sora متوقف کرد کلیک کنید.




دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)