پایان سهگانهای برای همه؛ وقتی Final Fantasy VII Remake Part 3 وعدهی رضایت همگان را میدهد
در جریان نمایشگاه Brasil Game Show 2025، نائوکی هاماگوچی (Naoki Hamaguchi)، کارگردان Final Fantasy VII Remake Part 3، بار دیگر بهمیان هواداران پرشور این مجموعه بازگشت تا دربارهی آیندهی یکی از مهمترین پروژههای تاریخ اسکوئر انیکس صحبت کند؛ سهگانهای که نهتنها میراث یکی از محبوبترین بازیهای تاریخ را زنده کرده، بلکه روایت آن را در قالبی مدرن و سینمایی بازآفرینی کرده است.
هاماگوچی در گفتوگویی صمیمی با رسانهها توضیح داد که تصمیم برای تقسیم نسخهی اصلی Final Fantasy VII به سه بخش، از همان ابتدا تصمیمی آسان نبوده است.
برای دسترسی به اخبار و حواشی جدید سینما و به روزترین مقالات تکنولوژی، همچنین جهان بی پایان ویدیو گیم حتما به پلیفای سربزنید و از تماشای کانال یوتیوب ما غافل نشوید.
تصمیمی دشوار، اما ضروری
او در پاسخ به پرسشی دربارهی چرایی این تصمیم گفت:
«Final Fantasy VII عنوانی با جامعهی طرفداری بسیار گسترده است. میتوانستیم برخی بخشها را حذف و آن را به یک بازی واحد تبدیل کنیم، اما طرفداران نسخهی اصلی هرگز این تصمیم را نمیپذیرفتند. اگر بخواهیم این داستان را با استفاده از فناوریهای جدید روایت کنیم، امکانپذیر نیست که همهی آن را در یک عنوان جای دهیم. به همین دلیل تصمیم دشوار تقسیم آن به سه بخش را گرفتیم.»
این اظهارات نشان میدهد که هدف تیم سازنده، نه سادهسازی، بلکه وفاداری عمیقتر به منبع اصلی بوده است. در جهانی که بسیاری از آثار کلاسیک در بازسازیها قربانی فشردهسازی و حذف محتوا میشوند، Final Fantasy VII Remake با ساختار چندبخشی خود سعی دارد هر لحظه از داستان افسانهای کلود و سفیروث را با دقتی وسواسگونه بازگو کند.
پایانی برای نسلها
اما بخش هیجانانگیز گفتوگو جایی بود که هاماگوچی از پایان قسمت سوم سخن گفت؛ پایانی که بهگفتهی او، هم برای هواداران قدیمی نسخهی ۱۹۹۷ و هم برای بازیکنان جدید نسل مدرن طراحی شده است.
«البته که در حال حاضر تصویر روشنی از پایان Final Fantasy VII Remake Part 3 در ذهن دارم. فکر میکنم این پایان هم برای کسانی که نسخهی اصلی را دوست داشتند و هم برای کسانی که از طریق سری بازسازیشده با Final Fantasy 7 آشنا شدند، جذاب خواهد بود. مطمئنم این بازی جدید مورد استقبال همه قرار خواهد گرفت.»
این اطمینان از سوی کارگردانی که دو قسمت نخست را با ظرافتی سینمایی و در عین حال وفادار به حس نوستالژی ساخته، نویدبخش است. در واقع، بهنظر میرسد Part 3 نه صرفاً ادامهای بر دو قسمت قبل، بلکه پلی میان دو نسل از مخاطبان خواهد بود؛ نسلی که در پلیاستیشن ۱ با کلود و تیفا آشنا شد، و نسلی که امروز آنها را در قالبی فوتورئالیستی میبیند.
وعدهی پیچشی تازه
حدود یک سال پیش، هاماگوچی اشاره کرده بود که قسمت سوم برای ارائهی تجربهای متفاوت، نیاز به پیچش داستانی خاصی دارد؛ پیچشی که هنوز جزئیات آن فاش نشده اما میتواند نقطهی اوج سهگانه باشد. او وعده داده بود که این بخش، ساختار روایی دو قسمت قبلی را دگرگون خواهد کرد.
از سوی دیگر، تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura)، دیگر چهرهی کلیدی مجموعه، تأیید کرده است که روند توسعهی بازی هماکنون طبق برنامه پیش میرود و همزمان با Kingdom Hearts IV پیشرفت دارد؛ خبری که امیدواری طرفداران را نسبت به زمان عرضهی بازی بالا برده است.
صبرِ چندساله برای پایانی فراموشنشدنی
با توجه به فاصلهی حدود چهار ساله بین انتشار Final Fantasy VII Remake (۲۰۲۰) و Final Fantasy VII Rebirth (۲۰۲۴)، بسیاری پیشبینی میکنند که قسمت سوم نیز در بازهای بین دو تا سه سال آینده منتشر شود. اگر این برآورد درست باشد، احتمالاً باید تا سالهای ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ منتظر ماند تا شاهد سرانجام این سهگانهی بزرگ باشیم.
اما برای اثری که بیش از دو دهه خاطرات میلیونها بازیکن را زنده کرده، شاید این صبر ارزشش را داشته باشد. زیرا اگر وعدهی هاماگوچی درست از آب درآید، Final Fantasy VII Remake Part 3 نهتنها پایان یک سهگانه، بلکه آشتی نسلی میان گذشته و آیندهی بازیهای ویدیویی خواهد بود.
نتیجهگیری
هاماگوچی میخواهد با قسمت سوم، کاری کند که هر بازیکن ـ چه کهنهکار و چه تازهوارد ـ در پایان داستان احساس کند بخشی از میراث Final Fantasy VII را زیسته است.
در دنیایی که بازسازیها اغلب تنها به زیباسازی بصری بسنده میکنند، Final Fantasy VII Remake ثابت کرده که بازسازی واقعی یعنی بازنویسی احساس.
پایان سهگانه هنوز نیامده، اما اگر وعدهی کارگردان محقق شود، شاید برای نخستینبار در تاریخ بازیهای ویدیویی، یک پایان بتواند همه را راضی کند — هم آنان که خاطره دارند، و هم آنان که تازه آغاز کردهاند.
در انتها از شما عزیزان دعوت می شود که برای مطالعه مقاله مربوط به تفاوت نویسندگی در بازی و کتاب؛ وقتی بازیکن نویسنده میشود کلیک کنید.




